неділя, 3 вересня 2017 р.

МО класних керівників

Шановні класні керівники, звертаюся до вас із проханням : заповніть, будьте ласкаві, подану форму для створення банку даних. Дякую.
Форма для заповнення


КОРИСНА ЇЖА ДЛЯ ЗДОРОВ'Я ВИХОВНА ГОДИНА


              Виховна година на тему  « Корисна їжа і здоров'я»
Мета:                       навчати дітей науці здоров'я, узагальнити знання про скла-
                                  дові компоненти  їжі, про корисну їжу та її позитивний
                                  вплив    на збереження і зміцнення здоров'я дорослих і ді-
                                  тей;
формувати в них уміння та навички здорового способу
                                  життя; викликати інтерес до традиційного харчування укра-
                                  їнців та прагнення  вживати національні страви як засіб збе-
                                  реження і зміцнення здоров'я.
Обладнання:         кошик з різними предметами та продуктами, плакати з при-
                                 слів'ями, картки, малюнки, фотографії, вирізки з газет і жур-
                                 налів.
Слово вчителя.
  Мабуть, кожен із вас чув такий вислів: їсти треба, щоб жити, а жити, щоб їсти. Від того, що і як ми їмо залежить наше здоров'я, розвиток, настрій, самопочуття.
Гра «Малюнки з виставки».
  Серед поданих малюнків , фотографій, вирізок з газет та журналів , на яких зображена  різноманітна їжа, вибрати ті, де зображена корисна їжа.
-Чи було щось однакове на малюнках? Що саме?
-Чим вони відрізнялися?
-Чи була на них їжа, яку ви не знаєте?
-Як ви відрізнили корисну їжу від некорисної?
«Гумористична хвилинка» (інсценування гуморески)
Довго гуляла на святі я містом,
І захотілось смачно поїсти.
От і кафе, кличу офіціантку:
-Борщ український,будь ласка, подайте.
Склянку узвару, вареники з м'ясом…
-Пані, ну що ви?! Кафе в нас сучасне:
Ось вам стек, гамбургер, чизбургер, піца…
-Що вона каже і як воно їсться?!
-«Фанта», «Мерінда», є «Спрайт»,
«Кока-кола»,
Ось і «Бонаква», а ще «Пепсі-кола».
Є ще солодощі-тільки для вас:
«Орбіт», «Пікнік», свіжі «Снікерс»
І «Марс»…
-Це вона лається?
-Прошу, сідайте!
-Ой, щось погано, водички подайте!
Гра «Так чи ні».
  Хто отримує маркер, той відповідає.
1.     Корисно об'їдатися цукерками та тістечками. Так чи ні?
2.     Ви повинні їсти 16 разів на день.
3.     Ви повинні вживати корисну та свіжу їжу, яка зберігає ваше здоров'я.
4.      Ви повинні  їсти різноманітні продукти- м'ясо, рибу, молоко.
5.     Вам корисно їсти тільки макарони.
6.     Ви повинні їсти більше овочів та фруктів, тому що в них багато вітамінів.
7.     Корисно їсти смажену масну їжу.
Гра «Завжди, іноді, інколи».
  На столі стоїть кошик. У ньому цукерка, йогурт, лимон, яблуко, квасоля, рідина для миття посуду, плавлений сирок, хліб, засіб для чищення, шпроти, картопля, капуста, апельсин, булочка, ліки, цибуля, банан,  морква, чипси, сухарики,  газовані напої. Учні по черзі виходять і беруть із кошика  із кошика будь- який предмет і показують його іншим учням класу, які за допомогою жестів закінчують речення: «Цей продукт можна їсти…» (Завжди-великий палець правої руки піднімають угору, іноді- відводять убік, ніколи- опуска-
ють униз).
Запитання до учнів.
-Чи подобаються вам одні страви більше за інші?
-Назвіть страви, які полюбляєте.
Слово вчителя.
  У всіх є власні смакові уподобання. Хтось більше полюбляє м'ясні продукти, а хтось- рибу. Декому смакують молоко і каші  або страви з овочів і фруктів. Є й такі, які намагаються їсти й пити лише « смачненьке»: копчену ковбасу, морозиво, чіпси, пиріжки, шоколад, пепсі-колу. А чи потрібно при виборі їжі  орієнтуватися лише на власні уподобання?  Давайте проведемо міні- дискусію.
Міні- дискусія.
1.     У чіпсах немає вітамінів. Чи потрібно їх їсти щодня?
2.     Кока- і пепсі-кола містять багато цукру та речовин, які негативно впливають  на перетравлювання їжі. Чи потрібно пити такі напої щодня?
Виступи учнів.
1-й . НА жаль, продукти, які ми так часто обираємо, виявляються найшкідливішими. Так, жувальні цукерки, «чупа-чупси», окрім того, що містять велику кількість цукру, ще мають шкідливі хімічні добавки та барвники. У дешевих шоколадних цукерках, вафельних батончиках дороге какао замінюють жирами, які в усій Європі заборонені вже понад 20 років.
Ці жири накопичуються в  кістках, м'язах, викликаючи тяжкі невиліковні хвороби. Також у м'ясних і кондитерських виробах широко використовуються генетично модифіковані продукти.
2-й.  Солодкі газовані напої- небезпечна суміш цукру, хімії та газів, які швидко розносяться кров'ю. «Кока-кола», наприклад, -чудовий засіб для  відмивання вапняного накипу на іржі. Якщо в неї занурити старі, забруднені мастилами деталі автомобіля,то через пару годин вони стануть як нові.
  А ось деякі  негативні факти жувальних гумок: біль у животі, виразки порожнини рота, від цукру, що входить до її складу,- карієс зубів, підвищення тиску крові, алергії, запалення шкіри навколо рота.
3-й.  Картопляні та кукурудзяні чіпси- це суміш вуглеводів і жиру з оболонкою із барвників і підсилювачів смаку. Як ви розумієте, нічого натурального й корисного ці продукти не містять.
  До особливо небезпечних слід віднести продукти швидкого приготування: вермішель, супи, розчинні напої.
4-й.  Ми перерахували  лише кілька видів продукції, біля якої варто виставити табличку «Небезпечно для життя!»
Учитель.
  Дякуємо групі за цікаву й корисну інформацію. Справді, перш ніж придбати якийсь товар, погляньте на його упаковку. Там  повинні бути відомості про харчові добавки та консерванти
  3 липня 2009 року в Україні вступив у дію закон, який вимагає від виробника обов'язково зазначати на упаковці склад продукції. До неї можуть входити добавки-отрути, заборонені в Україні, але допустимі в імпортній продукції:
Е 121- барвник,
Е 123-барвник,
Е 240-консервант та інші.
Візьміть собі за правило: перш, ніж щось придбати, переконайтеся, що ця покупка не завдасть шкоди вашому здоров'ю та життю.
Робота в парах.
Учитель роздає роздруковані картки, на яких в окремих рамках записані назви продуктів харчування та їх дія на організм людини, і просить учнів з'єднати рамки лініями.


Зміцнюють кістки
І зуби



Роблять волосся
і шкіру красивими
І здоровими



Дають нам сили
та енергії




Овочі і фрукти




М'ясо, риба,яйця,
квасоля, горіхи, боби





Хліб і крупи





Роблять м'язи сильними і здоровими




Молочні продукти



                                         

Заключне слово вчителя.
  Люди в усьому світі вживають різноманітну їжу, але вона має бути корисною. Корисно їсти різноманітні свіжі продукти- молоко, рибу, м'ясо. Не можна вживати якийсь один продукт, тоді ваш організм не отримає  потрібних йому речовин. Треба їсти більше овочів та фруктів, тому що там багато вітамінів. Не можна їсти солодощі надмірно, бо це шкодить зубам і шлунку.
За матеріалами інтернету

Орієнтовна тематика батьківських зборів
по класах
        Знайомство з батьками учнів-першокласників;
        Знайомство з батьками учнів-п’ятикласників. Вимоги до навчання в спеціалізованій школі;
        Особливості організації навчальної праці школярів на новому етапі та роль батьків у цьому процесі  (2-4, 6-11 кл.)
вересень
        Труднощі адаптації першокласників / п’ятикласників  до школи («круглий стіл»);
        Фізичний розвиток молодшого школяра у школі та вдома (2 кл.);
        Значення спілкування в розвитку особистісних якостей дитини (3 кл.);
        Взаємостосунки дитини в сім’ї та школі (відкритість і замкнутість, щирість і стриманість) (4 кл.);
        Роль школи в розвитку інтелектуальних і особистісних якостей людини             (6 кл.);
        Статеві відмінності та статеве дозрівання: проблеми та рішення (7 кл.);
        Роль сім’ї у розвитку та формуванні моральних якостей підлітка (8 кл.);
        Допомога сім’ї у правильній професійній орієнтації дитини (9 кл.);
        Взаємозалежність режиму дня старшокласника та працездатності учнів           (10 кл.);
        Професійний вибір у житті людини (11 кл.)
листопад
        Телевізор у житті першокласника;
        Агресивні діти. Причини та наслідки дитячої агресії (2 кл.);
        Трудова участь дитини в житті сім’ї. Її роль   у розвитку працездатності та особистісних якостей неповнолітнього (3 кл.);
        Зачатки класного самоврядування. Лідерство (4 кл.);
        Роль спілкування у житті школяра (дискусія) (5 кл.);
        Фізичний розвиток дитини та шляхи його вдосконалення (6 кл.);
        Роль сім’ї у розвитку працездатності учня (обмін думками) (7 кл.);
        Здібності дитини та роль сім’ї у їхньому розвитку (8 кл.);
        Важка дитина. Шляхи розв’язання проблем (9 кл.)
        Відповідальність, самооцінка та самоконтроль. Шляхи їх розвитку  (10 кл.);
        Старшокласник й особистісно-орієнтовне навчання у школі. Здобутки й проблеми (11 кл.)
січень
        Емоції: позитивні та негативні   (сімейна рада) (1 кл.);
        Покарання та заохочення в сім’ї  (2 кл.);
        Уява та її роль у житті дитини (3 кл.);
        Перевантаження у житті дитини: як запобігти виснаженню організму (4 кл.);
        Культурні цінності сім’ї та їх значення для дитини (обмін думками)   (5 кл.);
        Складові результативності шкільного уроку (6 кл.)
        Воля та шляхи її формування в учнях (7 кл.);
        психологія та вікові особливості підлітків (8 кл.);
        Завдання підготовки учнів до ДПА (9, 11 кл.);
        Відповідальність батьків за виховання дітей. Небезпечні пустощі (10 кл.)
квітень
-          Підсумки минулого навчального року (усний журнал). Моніторинг прогнозованого відпочинку та оздоровлення дітей (1-11 кл.)
травень


 ФОРМИ ТА МЕТОДИ РОБОТИ З БАТЬКАМИ
      Форми та методи роботи з батьками повинні бути спрямовані на підвищення педагогічної культури батьків, на зміцнення взаємодії школи та родини, на посилення їхнього виховного потенціалу.
      Методи роботи: спостереження, бесіда, тестування, анкетування.
      Значне місце в системі роботи класного керівника з батьками учнів приділяється психолого-педагогічній освіті.
Форми психолого-педагогічної освіти
ü  Університет педагогічних знань (така форма допомагає озброїти батьків основами педагогічної культури, познайомити з актуальними питаннями виховання дітей).
ü  Лекція (форма, що докладно розкриває сутність тієї чи іншої проблеми виховання. Головне в лекції - аналіз явищ, ситуацій).
ü  Конференція (передбачає розширення, поглиблення й закріплення знань про виховання дітей).
ü  Практикум (форма вироблення в батьків педагогічних умінь з виховання дітей, ефективного розширення виникаючих педагогічних ситуацій, тренування педагогічного мислення батьків).
ü  Індивідуальні консультації - одна з найважливіших форм взаємодії класного керівника з родиною. Особливо вона необхідна, коли педагог набирає клас. Для того щоби перебороти занепокоєння батьків, острах розмови про свою дитину, необхідно проводити індивідуальні консультації-співбесіди з батьками.
ü  Батьківські збори (форма аналізу, осмислення на основі даних педагогічної науки, досвіду виховання).
ü  Батьківські читання - дуже цікава форма роботи з батьками, що дає можливість батькам не тільки слухати лекції педагогів, а й вивчати літературу з проблеми та брати участь у її обговоренні.
ü  Батьківські вечори - форма роботи, що прекрасно згуртовує батьківський колектив.
ü  Батьківський тренінг - це активна форма роботи з батьками, які хочуть змінити своє ставлення до поведінки та взаємодії з власною дитиною, зробити його більш відкритим і довірчим.
ü  Батьківські ринги - одна з дискусійних форм спілкування батьків і формування батьківського колективу.


Накази та інструктивно-методичні листи 

Міністерства освіти і науки України з питань позашкільної освіти та виховної роботи:

2.     Наказ від 31.10.2011 № 1243 «Про Основні орієнтири виховання учнів         1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України».
3.     Наказ від 25.11.2011 № 1358 «Про виконання розпорядження Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2011 р. № 1039 «Про затвердження плану заходів щодо реалізації Концепції розвитку кримінальної юстиції щодо неповнолітніх в Україні».
4.     Наказ від 25.11.2011 № 1364 «Про Науково-методичну раду з питань освіти Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України».
5.     Наказ від 11.06.2012 № 677 «Про затвердження Плану заходів Міністерства освіти і науки, молоді та спорту з формування громадянської культури та підвищення рівня толерантності у суспільстві».
7.     Наказ від 27.10.2014 1232 «Про затвердження плану заходів щодо посилення національно-патріотичного виховання дітей та учнівської молоді».
12.                       Наказ від 02.02.2016 № 70 «Про проведення Всеукраїнського конкурсу рукописів навчальної літератури для позашкільних навчальних закладів системи освіти у 2016 році».
13.                       Наказ від 03.03.2016 № 214 «Про затвердження Плану заходів МОН з виконання Плану дій з реалізації Національної стратегії у сфері прав людини на період до 2020 року».
15.                       Наказ від 04.04.2016 № 361 «Про заходи з виконання плану дій Кабінету Міністрів України на 2016 рік».
16.                       Наказ від 08.04.2016 № 405 «Про затвердження плану заходів Міністерства освіти і науки щодо протидії торгівлі людьми на період до 2020 року».
17.                       Інформаційно-методичний    лист від     19.03.2014          №      1/9-151          «Про збереження         системи      позашкільної      освіти         в        умовах          обмеженого фінансування».
19.                       Інформаційно-методичний лист від 13.08.2014 № 1/9-412 «Про проведення Уроків мужності».



21. Інформаційно-методичний лист від 28.08.2014 організацію фотовиставок»;
1/9-429
«Про
22. Інформаційно-методичний лист від 01.09.2014 забезпечення прав дітей на позашкільну освіту».
1/9-441
23. Інформаційно-методичний лист    від   17.10.2014
1/9-543
«Про
24.                       Інформаційно-методичний лист від 22.10.2014 № 1/9-547 «Про підтримку позашкільної освіти та збереження мережі позашкільних закладів».
25.                       Інформаційно-методичний лист від 27.11.2014 № 1/9-614 «Про методичні рекомендації з патріотичного виховання».
26.                       Інформаційно-методичний лист від 29.01.2015 1/9-40 «Щодо збереження мережі позашкільних навчальних закладів».
27.                       Інформаційно-методичний лист від 17.02.2015 № 1/9-78 «Про організацію Всеукраїнської дитячо-юнацької військово-патріотичної гри «Сокіл» («Джура»)».
30.                       Інформаційно-методичний лист від 23.04.2015 № 1/9-211 «Про відзначення Дня пам’яті та примирення і Дня Перемоги над нацизмом у Європі».
31.                       Інформаційно-методичний лист від 12.05.2015 1/9-23 «Щодо проведення Єдиного уроку пам’яті 18 травня 2015 року».
35.                       Інформаційно-методичний лист від 22.09.2015 №1/9-448 «Щодо заходів з відзначення 25-ї річниці Революції на граніті».
36.                       Інформаційно-методичний лист від 25.09.2015 1/9-455«Щодо заходів з відзначення Дня захисника України».
37.                       Інформаційно-методичний лист від 25.09.2015 1/9-459 «Про відзначення у 2015 році Дня захисника України».
39.                       Інформаційно-методичний лист від 17.11.2015 № 1/9-549 «Щодо заходів до Дня пам’яті жертв голодоморів».
40.                       Інформаційно-методичний лист від 11.01.2016 №1/9-5 «Щодо відзначення Дня Соборності України».
41.                       Інформаційно-методичний лист від 05.02.2016 №1/9-66 «Щодо вшанування подвигу учасників Революції гідності й увічнення пам’яті Героїв Небесної Сотні».
42. Інформаційно-методичний лист від 24.03.2016 відзначення 25-ї річниці незалежності України».
№1/9-148
«Про
43. Інформаційно-методичний лист від 28.04.2016 відзначення Дня пам’яті та примирення».
№    1/9-212
«Про
44. Інформаційно-методичний лист    від   12.05.2016
№    1/9-237
«Про
вшанування Дня пам’яті жертв геноциду кримськотатарського народу».
Анкета для вивчення рівня вихованості учнів. Методика «Вибір».
Мета: виявити ступінь сформованості моральних якостей особистості, становлення школярів до моральних норм суспільства,
Процедура проведення: учням пропонується виконати наступне завдання: як ти діятимеш в таких ситуаціях? Обери відповідь, яка відповідатиме твоєму вчинку або допиши свою відповідь:
1. Тобі дали доручення, яке тобі не по душі, але його виконання необхідне колективу. Як ти вдієш?
а) Сумнівно виконаєш доручення.
б) Залучиш до виконання товаришів, щоб не виконувати роботу самому.
в) Попросиш дати інше, більш цікаве для тебе доручення.
г) Знайдеш причини, щоб відмовитись.
д) Або…
2. Ти випадково почув, як група твоїх однокласників висловила справедливі, але неприємні зауваження в твою адресу. Як ти вдієш?
а) Спробуєш пояснити їм чим викликана твоя поведінка.
б) Переведеш розмову на жарт, але намагатимешся виправитися.
в) Зробиш вигляд, що нічого не чув.
г) Або…
3. Ти випадково, не бажаючи того, причинив зло іншій людині або наніс їй незначний збиток. Як ти діятимеш?
а) зробиш все можливе, щоб усунути зло.
б) Вибачишся, пояснивши, що ти зробив це не навмисно.
в) Зробиш вигляд, що ти не завинив.
г) Або…
4. Ти став свідком того, як один учень несправедливо образив іншого на твоїх очах. Як ти діятимеш?
а) Вимагатимеш, щоб він вибачився перед тим, хто постраждав.
б)Висловиш співчуття тому, кого образили.
в)Зробиш вигляд, що тебе це не стосується.
г) Або…
Обробка отриманих даних: Переважний вибір учнями відповіді а) свідчить про активне, стійке, позитивне ставлення до моральних норм (ІІІ високий рівень моральної виховності).
Перевага відповіді б) вказує на недостатню стійкість позитивного ставлення до моральних норм – можливі компроміси у поведінці (ІІ – середній рівень).
Перевага відповіді в) характеризує пасивну і недостатньо стійку поведінку і свідчить про переважно негативне ставлення до моральних норм (І – низький рівень моральної вихованості).
 Відкрита анкета на виявлення рівня вихованості
1. Чи поважаєте думку інших, якою вона б не була?
2. Чи надаєте Ви послуги старшим?
3. Зазвичай відповідаєте на питання доброзичливо, зрозуміло, привітно?
4. Чи вважаєте себе вихованою людиною?
5. Чи можете дозволити собі розмову з батьками на піднесеному тоні?
6. Зазвичай вибачаєтеся за провину?
7. Чи полюбляєте відвідувати театр, виставки, концерти?
8. Чи пунктуальна Ви людина?
9. Полюбляєте читати художню літературу?
10. Чи розвинене в Вас відчуття міри?
11. Коли слухаєте співрозмовника, Ви його перериваєте?

Значну інформацію про рівень вихованості школярів можна отримати за допомогою методу збору незалежних характеристик, коли окремо один від одного класний керівник, актив класу, сам учень, його батьки, товариши, вчителі характеризують рівень вихованості учня за певною програмою чи планом. Більш оперативно цю інформацію можна одержати і проаналізувати за допомогою педагогічного консиліуму.
Для діагностики оцінних суджень учнів широко практикуються твори-роздуми на задану тему: «Толерантність – як я її розумію», «Яким би я хотів бути», «У чому сенс твого життя» тощо. Цінність творів у тому, що вони виражають внутрішні позиції школярів, їх сумніви, роздуми, прагнення.
Одержані відомості розширюють і поглиблюють знання класних керівників про вихованців, показують можливі причини, які сприяють закріпленню і розвитку позитивних проявів особистості чи, навпаки – живлять негативні прояви.

Немає коментарів:

Дописати коментар

Дієслово